Menu witryny
Popularne
BIP

Linki
Mam kota na punkcie mleka

Advertisement
Gościmy
Wycieczka do Warszawy Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu

05 czerwca 2017 roku uczniowie klas I - III gimnazjum oraz VI szkoły podstawowej wraz z opiekunami  udali się na jednodniową wycieczkę do Warszawy. Głównym celem wyjazdu było pogłębienie dotychczasowej teoretycznej wiedzy historycznej i obywatelskiej młodzieży poprzez bezpośredni kontakt z "żywą historią" oraz rozszerzenie wiedzy z geografii.

Nasz pobyt w stolicy zaczęliśmy od obejrzenia seansu "Cztery Żywioły" w interaktywnym kinie Cinema Park. Potęga żywiołów od zawsze budzi w ludziach różne emocje. U jednych wywołuje strach i przerażenie, a u innych zachwyt. Wielu z nas uważa, że to człowiek kontroluje świat. Jednak to tylko część prawdy. Nie mamy bowiem wpływu na wysokość temperatury, wilgotność powietrza czy opady na danym obszarze. To zasługa czterech żywiołów: Wiatru, Wody, Ziemi i Ognia. To one kształtują nasz świat, zmieniając oblicze Ziemi z dnia na dzień. Chcąc rozszerzyć wiedzę na  temat wspomnianych wcześniej żywiołów, udaliśmy się najpierw do Sali Ruchu. Obejrzeliśmy tam film pt. "Potęga wody". Później przeszliśmy do Sali Interakcji, w której wyświetlony został film pt. "Wygrać z żywiołem". W tej sali wycieczkowicze mogli też wziąć udział w konkursie. Okazało się, że najrozleglejszą wiedzę z  zakresu geografii posiada Jakub Ciesielski, uczeń  klasy Ib gimnazjum. Po zmaganiach konkursowych udaliśmy się do Sali Muzyki, w której podziwialiśmy film pt. "Na strunach wiatru". Zajęcia w Cinema Park były bardzo interesujące, gdyż oprócz zdobytej wiedzy mogliśmy poczuć podmuch wiatru, muśnięcie wody oraz gwałtowne hamowanie.

Następnie udaliśmy się Sejmu RP. W tym miejscu trzeba zaznaczyć, że wizyta  w Sejmie  nie byłaby możliwa, gdyby nie pomoc Wójta Gminy Kawęczyn, pana Jana Nowaka, który za pośrednictwem posła, pana Tomasza Nowaka, umożliwił nam zwiedzenie budynku naszej władzy ustawodawczej. Podczas pobytu w Sejmie uzyskaliśmy wiele ciekawych informacji dotyczących długoletniej historii i tradycji polskiego parlamentu, który tworzą 2 Izby - Sejm i Senat. Zwiedziliśmy między innymi Salę Kolumnową, "korytarz marszałkowski" oraz Salę Posiedzeń. Mogliśmy też podziwiać wystawę zatytułowaną "Turek - miasto Mehoffera". Byliśmy dumni z faktu, że w stolicy jest duże zainteresowanie malarzen, który jest autorem tak wspaniałych fresków.

Po smacznym posiłku spotkaliśmy się z panią przewodnik, która  przedstawiła nam dalszy program wycieczki. Ponieważ dzień był słoneczny i ciepły od razu udaliśmy się na spacer. Pani przewodnik oprowadziła nas po najciekawszych miejscach Starego Miasta oraz zapoznała z ich historią (np. z historią barbakanu oraz Pomnika Małego Powstańca, który upamiętnia najmłodszych uczestników powstania warszawskiego).  Spacerując uliczkami Starego Miasta, mogliśmy się przekonać, że Warszawa to niezwykłe miasto nie tylko z powodu  burzliwych losów, lecz także ze względu na wyjątkowe piękno wielu miejsc.

Kolejnym  punktem wycieczki był wielofunkcyjny stadion sportowy PGE Narodowy. Od przewodnika dowiedzieliśmy się, że jest on otwarty dla wszystkich zwiedzających. Uczyniono z niego miejsce, w którym ludzie chcą i lubią spędzać czas.  Jeżdżą po terenach wokół stadionu na rowerach i rolkach, korzystają z organizowanych animacji, biorą udział w koncertach, jeżdżą na łyżwach i longobardach. Ponadto w PGE Narodowym można zorganizować wieczór panieński lub kawalerski, ślub, wesele i wiele innych wyjątkowych uroczystości. Nasz pobyt na stadionie to nie tylko rozmowa z pracownikiem tego obiektu. Mogliśmy też zasiąść na trybunach, wejść na murawę, obejrzeć sale vipów, szatnię i  inne ciekawe miejsca.

Wycieczka do stolicy bardzo się udała. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc, zrobiliśmy mnóstwo pamiątkowych zdjęć i bardzo dużo się nauczyliśmy. Mogliśmy się przekonać, że Polska to piękny kraj, a Warszawa to europejskia stolica z bardzo bogatą historią, tradycją i kulturą. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń byliśmy zadowoleni, że mogliśmy wziąć udział w tak wspaniałej podróży.

« poprzedni artykuł   następny artykuł »